Eesti Energia võib jätta Rail Balticu rajamisel ärimehed pika ninaga

Graafik, kui palju materjali uus raudtee neelab

  • Eesti Energia lubab Rail Balticule kolmandiku võrra odavamat ehitusmaterjali.
  • EVR Cargo konteinerrong võimaldab aherainet Ida-Virumaalt Pärnusse vedada.
  • Kõrged kvaliteedinõuded takistavad aheraine kasutamist kogu mulde ehitamisel.
  • Ka eraettevõtjad näevad ehitusmaavarade suurenenud nõudluses tuluvõimalusi.
Uus raudtee neelab hiigelkoguse materjali FOTO: Alari Paluots

Rail Balticu rajamiseks kümneid uute kaevanduste uuringutaotlusi esitanud ärimehed jäävad pika ninaga, kui raudtee ehitajad tunnistavad Eesti Energia elektrijaamade tuha ja kaevanduste aheraine sobilikuks materjaliks.

Ehkki aherainet on Eesti Energia jäätmemägedesse kuhjatud mahus, mis võimaldaks katta uue raudtee kogu muldkeha rajamise tarnemahud, seavad kvaliteedinõuded selle üpris suure piirangu.

Ehkki Rail Baltic Estonia on aheraine kasutamise võimalusi uurinud koos Eesti Energiaga, ei anna see riigi energeetikafirmale hangetes eeliseid. «Selge on, et me ei saa eelistada ühtegi konkreetset karjääri, valik sõltub mitmetest tingimustest ning kujuneb vabal turul,» selgitas Rail Baltic Estonia keskkonnajuht Roland Müür.

Refereeritud artikkel, loe pikemalt majandus24.postimees.ee-st, 20. aprill 2018, 8:46, Andres Reimer, majandusajakirjanik