Viie aasta pärast võivad teede ehituseks vajalike maavarade varud paiguti otsa lõppeda.

Palju tungivamalt peaks riiklikul tasemel tegelema hoopis uute maavarade artiklite otsimisega.

Möödunud nädalal teatas maanteeamet, et järgmiste suurte ehitusprojektide, Rail Baltic, Kose-Mäe tee ja Tallinna ringtee ehitusprojektide ajaks on ehitustööde lähedal asuvates karjäärides kõigi projektide katmiseks alles liiga vähe liiva, kruusa ja lubjakivi, vahendab rahvusringhäälingu uudisteportaal.Maanteeameti juhtivspetsialist Tõnis Taggeri rääkis “Aktuaalsele kaamerale”, et pikamaa vedudega kaasneb ka oluline keskkonnamõju ning tema sõnul on vaja kiiresti välja saada maavara uuringute patiseisust.”Selleks, et riigi majandust turgutada, pensione maksta ja enam-vähem sama elukvaliteediga edasi minna, peame kindlasti leidma uued maavaraartiklid,” rääkis Soesoo ERR-i raadiouudistele.

Ka geoloogid toetavad maanteeameti hinnangut, et viie aasta pärast võivad teede ehituseks vajalike maavarade varud paiguti otsa lõppeda.

Geoloog Alvar Soesoo sõnul on teadlastel küllaltki hea ülevaade teede ehituseks vajalikest maavaradest ning ta nõustub, et probleem võib tõesti tekkida maavarade transportimisega. “Et riigi majandust turgutada, pensione maksta ja enam-vähem sama elukvaliteediga edasi minna, peame kindlasti leidma uued maavaraartiklid,” rääkis Soesoo ERR-i raadiouudistele.

Tallinna ringtee ehitusFoto: Jürgen Aluoja, OÜ J. Viru Markšeideribüroo

Allikas: ärileht.ee, arileht.delfi.ee
viide: http://arileht.delfi.ee/news/uudised/teedeehituseks-vajalike-maavarade-varud-loppevad-mone-aasta-parast?id=73818401
viide2: http://arileht.delfi.ee/news/uudised/teede-ehituseks-vajalikud-maavarad-voivad-paiguti-otsa-loppeda?id=73813499